En aquest moment del pràcticum ens trobem en la segona fase, el seguiment. Per començar a situar aquesta fase vull compartir els objectius que em vaig marcar inicialment per tal d'assolir durant aquest període.
- Fer un seguiment
dels alumnes protagonistes de la intervenció.
- Intentar orientar
de la millor manera possible als mestres.
- Observar de manera
directe els alumenes.
- Contrastar
informació amb els diferents professionals.
Pel que fa a les activitats i continguts d'aquesta fase comentaré els que he dut a terme a hores d'ara.
He fet una reunió amb l'equip docent per tal de saber l'evolució que han anat fent els alumnes implicats en la intervenció psicopedagògica però també volia intentar reconduir situacions que es duen a terme a l'aula que podrien fer millorar l'estat i el procés d'ensenyament aprenentatge. Tot i que em sento força recolzada per tots ells, crec que en algunes situacions tenim maneres diferents d'entendre algunes situacions de l'atenció a la diversitat, a vegades els "canvis" fan una mica por però ens poden ajudar a millorar molts aspectes. Trobo que també és interessant tenir punts de vista diferents ja que la diferència ens fa més rics i podem aprendre tots de tots.
A més, també he llegit les entrevistes que han tingut els tutors amb les famílies d'aquests infants.
Sota el meu punt de vista, crec que hi ha moltes coses per fer, no sé si m'acabaré d'explicar bé, ho intento. Com ja he explicat en una altra entrada és una escola relativament nova, on cada any s'incorpora un nou mestre, per tant l'equip docent tot i estar força cohesionat no està "acabat" o "tancat" i crec que encara hi manquen algunes coses en canvi també he de dir que n'hi ha d'altres de molt bones, perquè és una equip amb il·lusió i molt motivat per fer la feina ben feta.
Bé, per exemple aquest curs és el primer on s'està fent una intervenció psicopedagògica a l'etapa d'infantil i primària per tant tot just s'està començant, amb molt energia i ganes però a vegades resulta difícil poder.ho dur tot a la pràctica, ja que també és tutora d'un curs. I pel que fa a l'equip docent, és molta feina que recau en pocs mestres la feina de portar i engegar el projecte que s'està construint.
Crec que tots fan una molt bona tasca, treballen molt per engegar noves propostes i es deixen assessorar força per la psicopedagoga de l'etapa a qui demanen molta ajuda quan ho necessiten. he volgut fer aquest reflexió final per tal de concloure amb la visió que tinc de l'equip.
Estic força contenta en l'inici d'aquesta segona fase, crec que la intervenció serà profitosa per a tothom i amb l'inici d'aquesta primera fase amb l'entrevista amb l'equip he pogut emportar-me les primeres impressions més reals sobre la tasca que tots durem a terme.
No hay comentarios:
Publicar un comentario