jueves, 21 de mayo de 2015

Alumne amb manca de vocabulari i amb un ritme de treball molt lent

És un alumne de 4t de primària que presenta dificultats a l'hora de seguir el ritme de l'aula, ja que fa les activitats de manera molt més lenta que la resta del grup. El fet de no seguir el mateix ritme fa que no acabi moltes de les tasques que se li proposen.
Li costa molt processar la informació, ell és capaç i pot realitzar les tasques que se li demanen ben fetes però, necessita el doble de temps. A més, li manca molt de vocabulari i li costa en ocasions expressar-se, es pot anar treballant i s'età fent també amb la intervenció de la logopeda de l'escola.

Tenint en compte aquestes característiques, les actuacions que s'han fet han estat metodològiques, no copia els enunciats dels exercicis o activitats que es fan i d'aquestes se'n fa una selecció per tal que no les faci totes. A l'hora de fer els exàmens se li deixa una mica més de temps i se li redueix en algunes ocasions per tal que la mestra pugui avaluar si ha assolit allò que es demana.

Per tal de fer arribar tota aquesta informació a l'equip docent, s'han fet reunions periòdiques per tal d'informar dels avenços i de les actuacions que es durien a terme.

També, s'ha tingut una entrevista amb la família per informar-la de l'evolució i per recomanar-li que li ho expliqui al pediatre per tal de fer-li una derivació al CSMIJ per fer-li una avaluació psicopedagògica per tal de poder-lo ajudar i atendre millor les seves necessitats educatives de cara l proper curs.

L'evolució d'aquest alumne és favorable però cal que millori el seu ritme o que l'escola s'adapti més a les seves necessitats, sens elaborar tant el resultat final i donant importància al procés.

No hay comentarios:

Publicar un comentario