Després de l'observació directe a l'aula i de fer reunions amb l'equip docent i amb la psicopedagoga encarregada dels casos de primària, es va decidir parlar amb la família per tal d'explicar-li com veiem nosaltres a l'alumna i quines recomanacions hi donem.
Per tal de posar-vos en antecedent explicaré una mica com es sent a l'aula i quines dificultats presenta. Tenim en compte que és un alumne que es va incorporar el curs passat a l'escola, inicialment es pensava que s'estava adaptant al nou ritme escolar, ja que la família exposava que el nivell era una mica més alt. Ara bé, aquest curs l'alumna seguia presentant dificultats en la comprensió de textos i per tant dificultats en la resolució de problemes matemàtics.
Be doncs, en la reunió amb la família el que es va fer va ser informar-la de com evolucionava l'alumne a l'aula, ja que en el primer trimestre la psicopedagoga de l'escola ja va tenir una entrevista amb ells, se'ls hi ha transmet que ha millorat, que es mostra molt molt treballadora a l'aula, que s'esforça molt per intentar fer les tasques el millor possible i se li valora molt aquest esforç, ja que és una de les actuacions que s'han dut a terme a l'aula per part dels mestres. Però, tot i aquesta millora, l'alumna no arriba al mínim que ha d'assolir. Per tant, en aquesta entrevista se li fa una derivació al pediatre, aquest fa una derivació al CSMIJ on actualment li estan fent una avaluació psicopedagògica, que servirà per a poder fer les actuacions del proper curs. La família exposa que l'alumna assisteix a un reforç extern, a un gabinet de psicologia per tal que l'ajudin amb les tasques de l'escola.
Pel que fa les actuacions que s'han dut a terme durant la intervenció amb aquesta alumne serien el reforç positiu a l'aula per part de tots els mestres que hi intervenen, no únicament la mestra tutora, valorant sempre de manera molt positiva l'esforç dedicat en cada tasca tot i que no arribés a assolir el mínim demanat. Al rebre una qualificació baixa en una prova, es va acordar marcar-li els erros però no posar la nota per tal que no es desmotivés. També s'han augmentat les hores de la mestra de reforç a l'aula, tot i que en alguns moments molt puntuals ha sortit de l'aula per tal de fer activitats més lúdiques: jocs amb les taules de multiplicar, jocs interactius per treballar la comprensió lectora i la resolució de problemes matemàtics amb un suport informàtic.
Es tanca el curs, i per tant la intervenció amb una evolució positiva tot i que encara hi ha molt aspectes a seguir treballant. Caldrà esperar els resultats de l'avaluació per tal de dissenyar les actuacions pertinents pel proper curs escolar.
No hay comentarios:
Publicar un comentario